Skip to content
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • mobidziennik
Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School w Bielsku-Białej

Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School w Bielsku-Białej

  • Aktualności
  • O szkole
    • Historia
    • Nasza droga do IB
    • Kadra
    • Misja szkoły
    • Osiągnięcia naukowe
    • Dokumenty szkoły
    • Współpraca z instytucjami
    • ODO
  • Dla rodziców
    • mobidziennik
  • Dla uczniów
    • Egzamin maturalny
    • Podręczniki 2022/2023
    • mobidziennik
    • mLegitymacje
    • Wymiany młodzieżowe
  • Matura Międzynarodowa
    • Certificate of authorization
    • School Policies (Regulaminy)
    • Misja IB
    • Profil ucznia IB
    • Approaches to teaching and learning
    • Charakterystyka Diploma Programme
    • Prezentacja o Diploma Programme
    • IB Diploma subjects
  • Oferta edukacyjna
    • REKRUTACJA
    • TERMINY REKRUTACJI
    • Dokumenty rekrutacyjne
    • Oferta szkoły
    • Klasa z maturą krajową
    • Klasa z maturą międzynarodową
  • Toggle search form

Nauka zdalna w naszym Liceum

Posted on 15 kwietnia, 2021 By Agnieszka Strzelecka

Rzeczywistość zmusiła nas do zmiany sposobu nauczania. Nie zmieniają się treści, jednak metody zostały nieco zmodyfikowane.

W Akademickim Liceum Dwujęzycznym Oxford Secondary School korzystamy z pakietu Google Suite dla Szkół. Dzięki temu całość nauczania została umieszczona w jednym środowisku. Jednorodność narzędzi komunikacyjnych w tym przypadku ułatwiła nam odnalezienie się w gąszczu nauki przez internet.

Jak to wygląda w praktyce?

Uczący łączą się z uczniami w czasie rzeczywistym, zgodnie z tygodniowym planem zajęć. Lekcje są prowadzone w oparciu o wideokonferencję. Każdy przedmiot ma swoją przestrzeń. Między zajęciami zachowujemy przerwy, aby móc się zregenerować. 

Jakie narzędzia wykorzystujemy? (Krótki opis kilku z nich)

1.       Własne konto. Każdy uczeń ma swoje, indywidualne konto, dzięki któremu loguje się do systemu. Podobnie rzecz się ma z nauczycielami. Jeden login, jedno hasło, a dużo możliwości – dzięki temu mamy możliwość wejścia i korzystania z wielu narzędzi.

2.       Classroom. Aplikacja Google Classroom to główne środowisko naszej zdalnej nauki. Każdy nauczyciel posiada swoją e-pracownię, do której są przypisani uczniowie. To tutaj można m.in. zostawić wiadomość dla uczniów czy w uporządkowany sposób zamieszczać materiały (np. według tematów).

3.       Google Meet. To główne narzędzie, które służy nam do prowadzenia zajęć on-line. Dzięki niemu w czasie rzeczywistym odbywają się lekcje – uczniowie mają kontakt z prowadzącym. Meet umożliwia pokaz prezentacji, materiałów, stron.

Ważne, że komunikacja jest ciągła. W każdym momencie można się włączyć i dopytać prowadzącego o coś, czego się nie zrozumiało lub po prostu aktywnie uczestniczyć w zajęciach.

4.       Dokumenty. Tekstowe, prezentacje, arkusze kalkulacyjne, rysunki czy zwykła, biała tablica… – wszystkie dokumenty są tworzone  w jednej przestrzeni i zapisywane w jednym miejscu (wirtualny dysk Google’a). Jest porządek, łatwo i szybko można odnaleźć przysłane materiały, aby uzupełnić np. notatki.

5.       Mail wiecznie żywy. Konto Google’a to także dostęp do tradycyjnej poczty mailowej. Gmail to kolejne źródło kontaktu na linii uczeń-nauczyciel, nauczyciel-uczeń.

Podsumowanie

Narzędzia internetowe zmieniają się bardzo szybko. My wybraliśmy akurat pakiet z jednej firmy, aby jego obsługa była prosta, intuicyjna i szybka do przyswojenia.

Możemy się pochwalić, iż w naszej szkole bardzo szybko wprowadziliśmy narzędzia, dzięki którym przeprowadzamy naukę zdalną. Nie straciliśmy jakże cennego czasu, wykorzystując go bardzo efektywnie

Aktualności Tags:nauka online, nauka zdalna

Nawigacja wpisu

Previous Post: Życzenia wielkanocne
Next Post: Nasi stypendyści

Kontakt

Telefonicznie: 506-998-829

Mail: sekretariat@oxfordsecondary.pl

https://oxfordsecondary.pl/wp-content/uploads/2021/05/Liceum-Oxford.mp4

Kategorie

Współpracujemy z:


Copyright © 2023 Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School w Bielsku-Białej.

Powered by PressBook WordPress theme