Skip to content
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • mobidziennik
Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School w Bielsku-Białej

Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School w Bielsku-Białej

  • Aktualności
  • O szkole
    • Historia
    • Nasza droga do IB
    • Kadra
    • Misja szkoły
    • Osiągnięcia naukowe
    • Dokumenty szkoły
    • Współpraca z instytucjami
    • ODO
  • Dla rodziców
    • mobidziennik
  • Dla uczniów
    • Podręczniki 2022/2023
    • mobidziennik
    • mLegitymacje
  • Matura Międzynarodowa
    • Certyfikat International Baccalaureate® (IB)
    • School Policies (Regulaminy)
    • Misja IB
    • Profil ucznia IB
    • Approaches to teaching and learning
    • Charakterystyka Diploma Programme
    • Prezentacja o Diploma Programme
  • Oferta edukacyjna
    • REKRUTACJA
    • Dokumenty rekrutacyjne
    • Oferta szkoły
    • Klasa z maturą krajową
    • Klasa z maturą międzynarodową
  • Toggle search form

Nauka zdalna w naszym Liceum

Posted on 15 kwietnia, 2021 By Agnieszka Strzelecka

Rzeczywistość zmusiła nas do zmiany sposobu nauczania. Nie zmieniają się treści, jednak metody zostały nieco zmodyfikowane.

W Akademickim Liceum Dwujęzycznym Oxford Secondary School korzystamy z pakietu Google Suite dla Szkół. Dzięki temu całość nauczania została umieszczona w jednym środowisku. Jednorodność narzędzi komunikacyjnych w tym przypadku ułatwiła nam odnalezienie się w gąszczu nauki przez internet.

Jak to wygląda w praktyce?

Uczący łączą się z uczniami w czasie rzeczywistym, zgodnie z tygodniowym planem zajęć. Lekcje są prowadzone w oparciu o wideokonferencję. Każdy przedmiot ma swoją przestrzeń. Między zajęciami zachowujemy przerwy, aby móc się zregenerować. 

Jakie narzędzia wykorzystujemy? (Krótki opis kilku z nich)

1.       Własne konto. Każdy uczeń ma swoje, indywidualne konto, dzięki któremu loguje się do systemu. Podobnie rzecz się ma z nauczycielami. Jeden login, jedno hasło, a dużo możliwości – dzięki temu mamy możliwość wejścia i korzystania z wielu narzędzi.

2.       Classroom. Aplikacja Google Classroom to główne środowisko naszej zdalnej nauki. Każdy nauczyciel posiada swoją e-pracownię, do której są przypisani uczniowie. To tutaj można m.in. zostawić wiadomość dla uczniów czy w uporządkowany sposób zamieszczać materiały (np. według tematów).

3.       Google Meet. To główne narzędzie, które służy nam do prowadzenia zajęć on-line. Dzięki niemu w czasie rzeczywistym odbywają się lekcje – uczniowie mają kontakt z prowadzącym. Meet umożliwia pokaz prezentacji, materiałów, stron.

Ważne, że komunikacja jest ciągła. W każdym momencie można się włączyć i dopytać prowadzącego o coś, czego się nie zrozumiało lub po prostu aktywnie uczestniczyć w zajęciach.

4.       Dokumenty. Tekstowe, prezentacje, arkusze kalkulacyjne, rysunki czy zwykła, biała tablica… – wszystkie dokumenty są tworzone  w jednej przestrzeni i zapisywane w jednym miejscu (wirtualny dysk Google’a). Jest porządek, łatwo i szybko można odnaleźć przysłane materiały, aby uzupełnić np. notatki.

5.       Mail wiecznie żywy. Konto Google’a to także dostęp do tradycyjnej poczty mailowej. Gmail to kolejne źródło kontaktu na linii uczeń-nauczyciel, nauczyciel-uczeń.

Podsumowanie

Narzędzia internetowe zmieniają się bardzo szybko. My wybraliśmy akurat pakiet z jednej firmy, aby jego obsługa była prosta, intuicyjna i szybka do przyswojenia.

Możemy się pochwalić, iż w naszej szkole bardzo szybko wprowadziliśmy narzędzia, dzięki którym przeprowadzamy naukę zdalną. Nie straciliśmy jakże cennego czasu, wykorzystując go bardzo efektywnie

Aktualności Tags:nauka online, nauka zdalna

Nawigacja wpisu

Previous Post: Życzenia wielkanocne
Next Post: Nasi stypendyści

Kontakt

Telefonicznie: 506-998-829

Mail: sekretariat@oxfordsecondary.pl

https://oxfordsecondary.pl/wp-content/uploads/2021/05/Liceum-Oxford.mp4

Kategorie

The Mission Statement of Bilingual Academic Oxford Secondary School

The primary objective of Bilingual Academic Oxford Secondary School is to prepare
students for the challenges of the constantly changing world.
Following in the footsteps of Martin Luther King Jr., we believe that the goal of true
education is to develop both intelligence and character.
With this in mind, we aim to see our students become broadly educated, responsible and
caring leaders with strong moral values.
In the teaching-learning process we promote language learning and self-study based on
inquiry and critical analysis of information as well as practical application of knowledge
and skills.
Open-mindedness and seeking to become better acquainted with other cultures are equally
crucial.
Concurrently, we strive to develop both a sense of national identity and belonging to
a global community.

Copyright © 2022 Akademickie Dwujęzyczne Liceum Oxford Secondary School w Bielsku-Białej.

Powered by PressBook WordPress theme